Reklama
  • Piątek, 7 listopada 2014 (08:05)

    Nie lekceważ zwiększonego napięcia, bo może ci zaszkodzić.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 3 listopada 2014 (13:05)

    Tempo dnia, wielość podejmowanych codziennie decyzji, konieczność wchodzenia z ludźmi w interakcje – to wszystko rodzi stres. W umiarkowanej dawce jest on korzystny. Wyzwala energię i wydobywa z życia smak. Jak przyprawa. Mobilizuje do pokonania trudności. Jednak w za dużej dawce – szkodzi. Błędne koło stresu Badania ostatnich dziesięcioleci pokazują, że pod wpływem warunków środowiska, w jakich żyjemy, zmienia się nie tylko funkcjonowanie mózg

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 27 października 2014 (08:00)

    Omdlenia, zawroty głowy, zaburzenia widzenia, duszność, bezsenność czy stany lękowe związane ze stresem potraktuj bardzo poważnie. Od razu zgłoś się do lekarza i zrób badania kardiologiczne oraz neurologiczne. Jeśli wyniki będą prawidłowe, pomocne mogą być nie tylko leki uspokajające, ale również antydepresanty działające przeciwlękowo (np. Cital, Trittico, Sertralina). Zapisze je lekarz rodzinny lub psychiatra. Przewlekły stres i nieleczona nerwica może prowadzić do arytmii, bywa też częs

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Wtorek, 7 października 2014 (08:05)

    Gdy męczą mnie stany depresyjne, piję napój z drożdży: 3 dkg drożdży zasypuję 2 łyżkami cukru i mieszając, zalewam litrem wody. Odstawiam na dwie godziny. Piję szklankę napoju raz dziennie, 3 godziny po jedzeniu przez 5 dni.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Piątek, 3 października 2014 (12:05)

    Chorzy na nerwicę serca powinni odbywać kąpiele „trzy czwarte” – w wannie z dodatkiem igliwia, rozmarynu, chmielu czy macierzanki piaskowej. Wspaniale rozluźniają, fizycznie i psychicznie, poprawiają nastrój. Przepis na kąpiel o zapachu macierzanki: 200 g ziela zalej 3 litrami wrzątku, odstaw pod przykryciem na 20-30 minut. Wlej wodę do trzech czwartych wysokości wanny Temperatura powinna wynosić 36-38°C. Dodaj napar macierzan kowy. Usiądź w wannie tak, by woda sięgała do b

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Piątek, 3 października 2014 (12:05)

    Proste terapie wodne zaleca się osobom cierpiącym na nerwicę serca. Poprawę samopoczucia i złagodzenie dolegliwości może przynieść np. brodzenie w wodzie. Latem, pod czas wakacji, mamy więcej okazji, żeby to robić: w brodziku, w potoku, w sta wie, w basenie itd. Terapię możemy jednak prowadzić cały rok – brodząc we własnym domu, w wannie. Trzeba napełnić wannę zimną wodą (15°C) do takiej wysokości, żeby sięgała nieco powyżej kostek. Podczas brodzenia należy unosić nogi wysoko, podobnie ja

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Piątek, 3 października 2014 (12:05)

    Kołacze w napięciu, wali jak dzwon ze strachu, ściska się z żalu… Serce jest wyjątkowo wrażliwe na niepowodzenia życiowe i stresy. Długotrwałe kłopoty mogą więc prowadzić do nerwicy serca. Ta choroba przewlekła należy do nerwic narządowych. Charakteryzuje się zmiennym nasileniem objawów, a dotknięte nią osoby mają lepsze i gorsze okresy. Taka sinusoida zdrowotna może trwać całe lata. Przykre objawy Symptomy nerwicy serca są uciążliwe: trudności w oddychaniu, duszność

    Czytaj więcej Komentarzy:1
  • Środa, 1 października 2014 (11:00)

    Lęki, bóle, brak koncentracji mogą świadczyć o nerwicy

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 8 września 2014 (08:00)

    Zdaniem naukowców z Harvardu (Wlk. Brytania) taki zwyczaj ma co trzeci z nas. Dlatego podpowiadają oni, po jakie produkty powinniśmy sięgać, żeby wzmocnić nadwątlone nerwy. Na tej liście czołowe miejsca zajmują: jajka, łosoś, szprotki, sardynki, tuńczyk i inne ryby morskie z puszki, siemię lniane, nasiona szałwii hiszpańskiej, pestki dyni, jarmuż i gorzka czekolada. Jeśli chcesz zachować dobrą pamięć i zapobiec chorobie Alzheimera, pij szklankę kakao dziennie. Zawiera ono polifenole, które

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Czwartek, 14 sierpnia 2014 (15:00)

    W zależności od przyczyny jej powstania, mówimy o nerwicy natręctw, neurastenicznej, histerycznej, lękowej, pourazowej i wegetatywnej.

    Czytaj więcej Komentarzy:0