Reklama
  • Czwartek, 7 sierpnia 2014 (08:05)

    Cierpię na bezsenność. Lekarz zapisał mi benzodiazepinę. Czy to prawda, że ten lek uzależnia? -pyta Agnieszka z Polkowic

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Środa, 6 sierpnia 2014 (13:00)

    Mąż jest niespokojny, wciąż podejrzewa u siebie jakieś choroby i zamęcza mnie i syna informacjami wyczytanymi w internecie. Co powinnam zrobić, żeby mu pomóc? - pyta Emilia z Olecka

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 28 lipca 2014 (15:00)

    Łyżeczkę kozłka lekarskiego i dwie łyżeczki melisy zalej szklanką wrzątku, zaparzaj pod przykryciem 15 min. Pij zimne wieczorem. Powtarzaj przez 10 dni. Przez kolejne 10 dni pij mocne herbatki z melisy i głogu. Jedz pieczywo wyłącznie z pełnego przemiału, kasze, selery, surową kapustę (lub sok), nasiona nenufarów, gruszki, arbuzy, melony, orzechy, mak, rodzynki, daktyle. Wdychaj olejki: majerankowy, lawendowy, jałowcowy. Otaczaj się kolorem seledynowym.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 14 lipca 2014 (15:00)

    Gdy jestem zdenerwowana, piję napar z kozłka lekarskiego. Łyżeczkę korzenia kozłka (zbieram go wiosną) zalewam szklanką wrzącej wody. Po ok. 20 minutach przecedzam, piję rano i wieczorem. List nadesłała Urszula Świeca (58 l.) z Hrubieszowa

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 7 lipca 2014 (15:05)

    Napar z szyszek chmielu jest idealny przy trudnościach z zasypianiem. Działa także uspokajająco w przypadku nadpobudliwości.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Wtorek, 24 czerwca 2014 (11:05)

    Zachowanie spokoju w pracy wcale nie jest łatwe. Z równowagi wyprowadzić Cię może kąśliwa uwaga koleżanki czy złe spojrzenie szefa. Jak się nie dać stresowi?

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Wtorek, 3 czerwca 2014 (13:05)

    Miesiąc temu miałam dziwny atak nerwowy. Brakowało mi powietrza, bałam się, że umrę, oblałam się zimnym potem. Ostatnio znów przydarzyło mi się coś takiego. Nie wiem, co robić - skarży się Agnieszka z Ełku

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 2 czerwca 2014 (13:05)

    Wyrównaj oddech. To jedna z najbardziej skutecznych technik relaksacyjnych. Głęboki i spowolniony oddech znakomicie uspokaja emocje. Unieś ramiona nad głową i wyprostuj je. Mocno wciągnij (przez nos) powietrze do płuc, po czym wolno wypuszczaj je ustami, opuszczając jednocześnie ramiona. Powtórz kilka razy. Nie możesz machać rękoma? Oddychaj siedząc.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Czwartek, 22 maja 2014 (10:00)

    Zaburzenia psychiczne wciąż są w naszym kraju postrzegane jako wstydliwe. Tymczasem rośnie liczba osób nimi dotkniętych. Jedną z chorób są zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne. Występują u ok. 2 procent populacji.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 19 maja 2014 (15:00)

    Trening autogenny (nazwa pochodzi od greckich słów autos, czyli sam i genos – początek) został opracowany ponad osiemdziesiąt lat temu przez niemieckiego lekarza Johannesa Schultza. Obserwując reakcje ludzi będących w stanie hipnozy, doszedł on do wniosku, że przy zastosowaniu odpowiednich technik relaksacyjnych można samemu wpływać na swoje zdrowie i samopoczucie. Na podstawie tych przemyśleń napisał pracę pt. Trening autogenny – samoodprężenie przez koncentrację, która spotkała się z dużym

    Czytaj więcej Komentarzy:0